PAPIERWAREN

Ondanks de steeds groeiende digitalisering, blijft papier heel erg belangrijk. X aantal jaar terug werd papier ten dode opgeschreven, maar niets is minder waar. Papier en digitalisering kunnen perfect naast elkaar leven.
SCHRIFTEN: CONSUMENT WIL KWALITEIT EN VLEUGJE KLEUR
In 2021 blijven we vasthouden aan de basis en herontdekken we dingen van vergeten waarde. Een disconnecttrend krijgt vorm: geen vlucht, maar een keuze om nu en dan te los te koppelen. Gevolg? Schriften en notitieboeken zijn én blijven populair.
CONSUMENT TREKT GROENE KAART BIJ HET KIEZEN VAN OFFICE PAPER
Er heerst een dalende trend in de verkoop van papier voor thuis- en professioneel gebruik. De aanhoudende digitalisering zorgt ervoor dat heel wat documenten enkel nog per mail doorgestuurd worden. Tegelijk stellen we wel een stijging vast in de vraag naar duurzaam geproduceerd en gerecycleerd papier.
DIGITALE OPLOSSINGEN VERVANGEN DE PAPIEREN AGENDA NOG LANG NIET
Ondanks dat digitale hulpmiddelen de kantooromgeving overspoelen, blijft men vasthouden aan de papieren agenda, zowel voor privé- als professioneel gebruik. Tal van voordelen maken dat deze agenda nog steeds de voorkeur geniet van heel wat consumenten.
MEER WENSKAARTEN VERKOCHT SINDS COVID
De coronapandemie heeft de wenskaartenbranche een boost gegeven. Fysiek samen zijn was toen geen optie, dus grepen heel wat Belgen terug naar de wenskaart om hun emoties over te brengen.
BULLET JOURNALS ZIJN NIET ZOMAAR EEN HYPE
Voor velen is een bullet journal het ideale systeem om meer structuur in hun leven te brengen en dus ook meer mentale rust. Het loont zeker de moeite om in uw winkel in te spelen op dit fenomeen.


