VulpennenPremium

GFK RETAIL REPORTS

GfKGfK, ofwel Growth from Knowledge, is een internationaal onderzoeksbureau dat onder andere alle beschikbare retailcijfers bestudeert en analyseert. Elk kwartaal geven de GfK Retail Reports een overzicht van de huidige ontwikkelingen in de grootste non-foodmarkten in de Belgische detailhandel. Daarnaast gaan wij als vakblad geregeld dieper in op opvallende cijfergegevens.  

DE MARKT VAN STATIONERY DAALT LAATSTE JAREN NIET IN WAARDE

Hoe goed deed de markt van stationery het in 2018? En wat mogen we verwachten van 2019? Thalia De Mesmaeker, Market Analyst Stationery bij marktonderzoeksinstituut GfK, verklaart aan de hand van de verworven data welke opvallende trends zich voordeden in 2018. “Het wordt moeilijk om in 2019 veel beter te doen. In de totale waardes zien we de laatste echter jaren weinig tot geen daling. Het genereren van voldoende omzet blijft nog altijd het belangrijkste aspect van een vakhandel, dus die evolutie is positief.”

BACK TO SCHOOL WAS VOLTREFFER IN 2017 EN 2018

Het jaar 2017 en het voorjaar van 2018 waren volgens onderzoeksbureau GfK geen hoopgevende periode voor de categorie Stationery. Op enkele uitschieters na is de trend dalend. De meer traditionele producten als kleurpotloden en vulpennen krijgen het zwaar te verduren, maar dat wordt deels gecompenseerd door de hype in highlighters en writing feltpens.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Print Magazine

Recente Editie
23 september 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine