ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Schrijfwaren
  • chevron_right Papierwaren
  • chevron_right School & hobby
  • chevron_right Kantoormachines
  • chevron_right Kantoormateriaal
  • chevron_right Kleinlederwaren
  • chevron_right Winkel
    • Winkelinrichting
    • Kassasystemen
    • Bedrijfswagens
  • chevron_right Marketing
Winkelinrichting

Group Bruno blijft zijn netwerk in Limburg verder uitbouwen

16/11/2025

Na Zolder, Pelt en Grote Spouwen opent Group Bruno dit jaar al een vierde nieuwe vestiging, ditmaal in Diepenbeek. Het is de 25ste Bruno Foodcorner in Limburg.

Peppol als nieuwe standaard: de wetgeving vanaf 2026

04/11/2025

Papieren facturen en pdf’s verdwijnen uit het B2B-verkeer. Volgens Bart Van Coile, voorzitter van het Institute for Taks Advisors & Accountans (ITAA), gaat het om meer dan een technische aanpassing.

Lancering Wero als betaaloplossing voor e-commerce loopt vertraging op

21/10/2025

De lancering van de Europese betaaltoepassing Wero in webwinkels loopt vertraging op. Aanvankelijk zouden e-commercebetalingen in oktober 2025 mogelijk worden in België, maar nu is sprake van 2026.

E-commerce: UNIZO slaat alarm

14/10/2025

Onze retailsector dreigt te bezwijken onder een stortvloed aan pakjes uit Azië die tegen extreem lage prijzen onze markt overspoelen. UNIZO is voorstander van e-commerce, maar eist wel dezelfde spelregels die veiligheid, duurzaamheid en gunstige arbeidsvoorwaarden vooropstellen.

"Zonder grote webshop sta je nergens"

14/10/2025

Wat is nog het belang van een fysiek winkelpunt met kantoorbenodigdheden als je klanten online tienduizenden artikels kunnen bestellen? Via een eigen Calipagewebsite bijvoorbeeld. De meeste Calipageleden antwoorden op de vraag 'veel', want de grote sterkte van het netwerk is dat klanten nog altijd advies bij hen kunnen inwinnen, lees; bij de regionale verdelers. We vroegen aan vijf leden waarom ze lid zijn geworden van Calipage en waarom ze lid blijven.

  • Premium

E-facturatie via Peppol: kansen en valkuilen

22/09/2025

Het systeem levert duidelijke voordelen op: minder fouten, snellere betalingen en lagere kosten. Tegelijk worstelen retailers met softwarekoppelingen, internationale verschillen en interne opleidingen.

  • Premium

Peppol: wat betekent dit voor retailers?

22/09/2025

Geen papieren factuur of pdf meer, maar een elektronische factuur die rechtstreeks vanuit het kassasysteem naar de boekhouding gaat. Vanaf 2026 is dat de nieuwe realiteit voor elke retailer in België.

Afrekening bij contactloos betalen loopt vaak mis

03/09/2025

Contactloos betalen is handig en snel, maar de afrekening loopt te vaak mis op het moment dat een pincode nodig is.

EuroShop

13/08/2025

De EuroShop-beurs is door zijn grootte op het gebied van exposanten en bezoekers een van de belangrijke retailbeurzen in Europa. Wij selecteerden voor u enkele megatrends die een impact zullen hebben op de toekomst van de fysieke winkel.

Delisting of staking? Klanten reageren sneller én breder dan je denkt

05/08/2025

Twee recente KU Leuven-studies onder leiding van Els Breugelmans, professor marketing aan KULeuven, tonen dat zo’n verstoring verrassende gevolgen heeft.

Gino Van Ossel: "Retailmarkt zit in oog van Perfecte Storm"

19/05/2025

De klassieke retail staat onder druk. Professor Gino Van Ossel, verbonden aan de Vlerick Business School, deelt daarover graag zijn visie. Hij is expert in consumentengedrag, e-commerce en omnichannelstrategieën en is een veelgevraagd spreker en adviseur in de sector.

Sociale media als verlengstuk van je fysieke winkel

21/04/2025

Online zichtbaar zijn is vandaag geen luxe meer, maar een logische stap voor wie een winkel uitbaat. Ook u kunt via sociale media uw bereik vergroten, nieuwe klanten aantrekken en het contact met bestaande klanten versterken.

Kleine Papeterie Petitjean uit Namen heeft hondstrouwe klanten

08/04/2025

De kleine Papeterie Petitjean, gelegen dicht bij het vernieuwde treinstation in Namen op een drukke straat, houdt al bijna een eeuw stand. Zelfs in tijden van zware online concurrentie doorstaat de zaak alle stormen.

Tips & Tricks om rendabel de buitenomgeving, gevel en etalage van jouw winkel te gebruiken

02/04/2025

Die eerste indruk ontstaat al voordat een klant de winkel betreedt. Wat voorbijgangers zien in de buitenomgeving, aan de gevel, pui of etalage, bepaalt of ze blijven stilstaan — of gewoon voorbijlopen.

Slimme ruimteplanning: sleutel tot meer klanttevredenheid en hogere winst

19/12/2024

In een recente whitepaper toont Amoobi, expert in klantgedrag en winkeloptimalisatie, hoe slimme ruimtebeslissingen niet alleen je omzet verhogen, maar ook de klantervaring verbeteren.

  • Premium

EU is onomkeerbaar groene weg ingeslagen

17/09/2024

Het Kantoor van de Toekomst is tevens een bijzonder groen kantoor. Zeker in Europa. We worden vandaag overstelpt met nieuws over duurzaamheid, circulaire economie, milieuclaims, milieurapportage en greenwashing. Wat gebeurt er? Wat staat ons te wachten? We vroegen het aan Carlo Bollen.

  • Premium

“Human centered design aan basis van huidige kantoorinrichting”

17/09/2024

Bedrijven zijn volop hun ruimtes flexibel aan het inrichten omdat niet elke dag iedereen op dezelfde plek werkt. Frank Martens van het Kantoor van Morgen legt ons uit wat de trends zijn op het vlak van (interieur)architectuur voor kantoren.

  • Premium

Op bezoek bij pennenspeciaalzaak De Corte

02/09/2024

In hartje Brugge ligt de pennenspeciaalzaak van de familie De Corte. Grootvader Jozef was de grondlegger, later nam vader Raymond het roer over. Vandaag is dochter Iris De Corte het aanspreekpunt in de opmerkelijk geassorteerde winkel.

  • Premium

Herbruikbare verpakkingen: duurzaam antwoord op EU-regels

09/08/2024

Herbruikbare verpakkingen zijn een belangrijk antwoord op de recent goedgekeurde EU-regels om verpakkingen te verminderen, hergebruiken en recyclen.

  • Premium

Geef je winkel een eigen smoel

04/06/2024

Wat maakt de ene winkel nu anders dan de andere? Waarom zijn mensen tot de ene meer aangetrokken dan door de andere? Wanneer we dit onderzoeken, zien we dat winkels met een unieke ‘smoel’ opvallen en aantrekkelijk zijn.