Partnercontent

MAAK HET VERSCHIL

met het Mood Chocolate concept van Callebaut

mood chocolate

Kleur bekennen. Daar draait het om bij de Mood Chocolates. Het is een nieuw concept van Callebaut, dat aansluit op de behoeften van de nieuwe generatie consumenten en dat gebaseerd is op de trend Mood Food. 

Mood Food

Mood Food? Je kent vast wel de uitspraak: Je bent wat je eet. Eten beïnvloedt hoe we ons voelen en kan ons humeur een flinke boost geven. Denk maar aan mensen die in de ochtend nood hebben aan een flinke kop warme koffie om de dag energiek te kunnen starten. Of chocolate lovers die regelmatig een stuk chocolade eten om hen een blij en gelukkig gevoel te geven.

On the Go Snacking is dé trend

Daarnaast verandert het snackgedrag van de consument door de jaren. Opmerkelijk is dat de grens tussen snacks en maaltijden vervaagt. Meer dan de helft van de consumenten vervangt nu makkelijker een maaltijd door een snack. De verklaring hiervoor is dat vooral jongere generaties zoals millennials en generatie Z vaak onderweg zijn en kiezen voor snelheid en gemak. Snacks zijn daarom een aantrekkelijke voedingsbron voor consumenten en een interessante commerciële kans voor jou!

Het concept

Met de voorgaande twee trends als uitgangspunt creëerden de chefs van Callebaut het Mood Chocolates concept. Deze bite-size chocolaatjes hebben elk een eigen kleur en vulling op basis van specifieke ingrediënten om het humeur van jouw klanten te boosten. Zo verhoogt de paarsgekleurde ‘Berry Creative’ met bosvruchten en flavonoïden je productiviteit en creativiteit.

En zorgt de geelgekleurde ‘Brighten your Day’ met frisse citroen en vitamine C voor een vrolijk humeur. Onze chefs hebben drie unieke assortimenten Mood Chocolates ontwikkeld. Voor iedere chef op elk niveau, aansluitend op ieders persoonlijke voorkeur. Ontdek de recepten op callebaut.com.

verpakking

De toolbox die jouw leven gemakkelijker maakt

Om de Mood Chocolates goed te kunnen promoten in jouw winkel, op jouw website en op social media, hebben we een complete digitale marketing- en communicatietoolbox voor je ontwikkeld. Van recepten, kostprijs- en margeberekeningen en trendy productnamen en omschrijvingen tot foto’s, stickers, smaaklabels, ballotinkaartjes, posters, social mediatips en meer. In de toolbox vind je zowel drukklare bestanden als open files, die jouw eigen grafische vormgever nog kan personaliseren.

Download de tools snel via callebaut.com

Storytelling en onderscheidend vermogen

De Mood Chocolates zijn een kleurrijke eyecatcher in je winkel en op social media. Ze zijn vernieuwend en onderscheidend en hebben een grote funfactor. Doordat iedere Mood Chocolate een eigen verhaal vertelt, word de consument bij elk eetmoment verrast! Het ideale totaalconcept om millennials en generatie Z aan te trekken en hun true colours te laten delen via #moodchocolates.

Verpakking

Onze chefs hebben ook gedacht aan het juiste verpakkingsadvies. Verpak de Mood Chocolates in een handige koker en het is de perfecte snack voor onderweg. Bied een uitgebreider assortiment in een mooi doosje en het is een origineel cadeau voor vrienden en familie! De bekende bakkerijgroothandels zijn op de hoogte van het Mood Chocolateconcept en bieden verschillende bijpassende verpakkingen.

Callebaut chocolade: nu traceerbaar en 100% duurzaam!

qr code

Consumenten kopen steeds bewuster en zijn daarom ook veeleisender. Ze vinden het belangrijk om producten te kiezen die duurzaam zijn geproduceerd. Ze willen informatie over producten tussen de verschillende schakels in een keten. Transparantie hierin zorgt voor een grotere consumentenvertrouwen en meer loyaliteit. Vertel Callebaut’s duurzaamheids- en traceability-verhaal aan jouw klanten.

Scan de QR-code voor meer informatie en kant-en-klare winkeltools.

 

WIST JE DAT?
• Van alle generaties Millennials het meeste snacken?
• 78% van de Millennials zegt dat voeding een deel is van hun identiteit?
• 76% van de consumenten zegt dat snacks hun humeur een boost geeft?
• 85% van de Millennials snackt om zichzelf te verwennen of te belonen?
• 83% van de consumenten vindt dat een lekkere snack past binnen een gezond dieet?
•Door het uitstellen van boodschappen doen, de nieuwe generatie consumenten zeer gevoelig is voor impulsaankopen?


*Bron: FSIN, Foodservice Instituut, Foodshopper Monitor 2019
**Bron: Mondelez – State of snacking report global

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door REPORTAGE25 september 2020
company corner

BARRY CALLEBAUT BELGIUM

AALSTERSESTRAAT 122, LEBBEKE-WIEZE 9280Meer info
Chocolaterie
Print Magazine

Recente Editie
23 september 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine