Dé trends voor de kantoorvakhandel voor 2022
Zoals voorspeld door Paperworld
'Facing forward' - dat is het motto van Christmasworld en Paperworld Trends 22+. De drie gemeenschappelijke trendstatements 'hearted+minimal', 'mystic+originate' en 'local+vital' tonen de relevante thema's, kleuren, materialen, inspiraties en stijlen voor het komende seizoen en bieden de internationale decoratie- en papierwarenhandel oriëntatie voor het samenstellen van de eigen assortimenten. Ontdek de nieuwste trends en doe inspiratie op voor uw assortiment.
Hearted+minimal
Bewust gebruik van grondstoffen
Deze stijlwereld combineert comfort en minimalisme. Heldere lijnen, sobere kleuren en natuurlijke materialen creëren een kalme en aangename sfeer. Het gevoel van intimiteit en de uitdrukking van de eigen persoonlijkheid komen naar voor dankzij de gebruikte producten - of het nu in het kantoor is of in de woonkamer, de sentimentele waarde van de voorwerpen wint aan belang. Seizoensgebonden ornamenten en motieven, tijdloze decors en ecologische materialen stralen duurzaamheid uit, zowel in de wereld van de papeterie als in de wereld van de feestversieringen.

Mystic+originate
Vervaging van werkelijkheid en verbeelding
Deze raadselachtige, op de natuur geïnspireerde stijl combineert werkelijkheid en fantasie. Verrassend artistieke, natuurgebonden en onwerkelijke ontwerpen met een mystieke uitstraling komen hieruit naar voren. Patronen die dicht bij de natuur staan kenmerken deze stijlwereld, maar ze zijn verrassend omdat ze helemaal niet in de natuur voorkomen - alles lijkt vertrouwd en toch vreemd.
Nieuwe, alternatieve materialen imiteren vertrouwde materialen en verrassen met nieuwe oplossingen. Duurzame waarden en zorgvuldig vervaardigde producten, zoals kostbaar papierwerk, kalligrafie en hoogwaardige druktechnieken, zijn even belangrijk als rituelen. Deze trend doet mooie waarden van saamhorigheid en vieringen herleven en opnieuw herleven, afhankelijk van de gelegenheid.

Local+vital
Nabijheid en vrolijkheid door streekproducten en karakteristiek design
Deze stijlwereld richt zich op plaatsgebonden projecten, lokale producten en karakteristiek design. Het doel is om vrolijkheid en creativiteit te bevorderen en een gevoel van betrokkenheid en verbondenheid te creëren met plaatsen die ons dierbaar zijn. De directe omgeving, de buurt en de directe gemeenschap zijn belangrijker dan ooit. Privé- en openbare buitenruimten zijn begerenswaardige open ruimten die het middelpunt van het leven kunnen worden. Tegelijkertijd worden werk en activiteiten steeds meer losgekoppeld van vaste ruimten en worden milieubewuste aspecten geïntegreerd.
