Oudste fabrikant van fine art paper Canson ondergaat rebranding
Op zoek naar kwaliteitsvolle producten om uw assortiment hobby & crea aan te vullen? Dan is er maar één adres: F.I.L.A. Group. Met maar liefst 11 kwaliteitsmerken onder de vleugel, is F.I.L.A wereldmarktleider binnen dit segment. Ze bieden alles voor de uitrusting van elke artiest – jong of oud, beginner of professional. Hun oudste merk Canson onderging onlangs een rebranding en de nieuwe look stelt F.I.L.A. graag aan u voor.
Canson gerebrand
Nieuw logo
Het logo van Canson ondergaat een volledige rebranding. Er werd gekozen voor een nieuw lettertype in hoofdletters wat het logo duidelijker, moderner en beter leesbaar moet maken. De luchtballon blijft aanwezig, alleen vervangt die nu de O van Canson. Die verwijst naar de rijke geschiedenis van het merk. De oprichters, de familie Montgolfier, zijn niet alleen een van ‘s werelds oudste papierfabrikanten, twee broers vonden in 1782 eveneens de heteluchtballon uit. Sindsdien maakt de luchtballon onlosmakelijk deel uit van de identiteit van het merk.

Onder: nieuw logo
De O wordt in het nieuwe logo vervangen door de luchtballon en ook de slagzin werd gewijzigd. Deze rebranding maakt het logo dynamischer, frisser en meer leesbaar
rode draad
Niet alleen in het logo behoudt de luchtballon een prominente plaats, het symbool prijkt vanaf nu ook op alle schetsen, aquarellen en tekeningen op de packaging. Zo wordt een rode draad getrokken doorheen de Canson lijn, wat de herkenning bij de eindgebruiker versterkt en de geschiedenis van het merk belicht.
12 nieuwe Mi-Teintes kleuren
De Mi-Teintes lijn van Canson bevat 50 lichtbestendige tinten. Dat maakt van deze reeks de grootste op de markt. Het aanbod wordt regelmatig opgefrist, kleuren worden uit het assortiment genomen en nieuwe kleuren worden er aan toegevoegd. Dit jaar worden er 12 nieuwe tinten gelanceerd, inspiratie voor die nieuwe tinten haalt Canson uit wat er leeft in de wereld van lifestyle en home & decoratie. Mi-Teintes is nu ook beschikbaar in blokken die een nieuwe packaging hebben gekregen en waar het thema van de luchtballonen wordt doorgetrokken.

Back to school met nieuwe Giotto schorten
Ook de allerkleinsten kunnen zowel thuis als op school creatief aan de slag met de nieuwe Giotto en Giotto be-bé schorten. Dankzij de waterdichte schort blijft kledij gespaard van verfspatten, nadien kan die perfect worden gewassen. De praktische zaksluiting maakt de schort makkelijk om aan- en uit te doen en op te hangen, op het label kan de naam van het kind worden geschreven. De schort komt in 2 maten; van 2 tot 5 jaar en van 6 tot 10 jaar. Dankzij de verstelbare riem past de schort voor elk kind.

Geniet van de lentepromo
F.I.L.A. laat uw klanten ook genieten van hun lentepromo. Vanaf april tot eind juni krijgt men 1 Princeton aquarel penseel cadeau bij aankoop van 1 blok Arches-papier. Het Princeton-penseel Aqua Elite is met het synthetische Kolinsky-haar een echte topper in het gamma.

