naar top
Menu
Logo Print

GETUIGENISSEN UIT DE PRAKTIJK

stationaryWil je te weten komen hoe andere (misschien wel vergelijkbare) bedrijven uit de sector bepaalde hindernissen wisten te overwinnen? Op deze pagina verzamelen we tal van spraakmakende getuigenissen, inspirerende caseverhalen en verhelderende bedrijfsbezoeken om je het inzicht te kunnen verschaffen dat je kan helpen om je eigen business te boosten.


Denkt u al langer: waarom eens niet mìjn zaak?

Mail ons uw bedrijf- en contactgegevens en motiveer waarom uw bedrijf in ons vakblad hoort. Heel belangrijk is om kort te motiveren waarom wij absoluut bij u moeten langskomen:

  • wat is uw specialisatie?
  • waarom is uw bedrijf zo bijzonder?
  • deed u recente investeringen?
  • welke personeelsvisie houdt u erop na?
  • wat is uw visie op (de evolutie van) uw beroep?
  • ...

Stuur een mail


“ZOWEL KLANTEN ALS MEDEWERKERS ZIJN ONTZETTEND TEVREDEN MET DE VERANDERING"

In 1953 zag Lucas Lijstenfabriek het levenslicht en tot op vandaag worden er op de hoofdzetel in Meerhout lijsten en kaders vervaardigd. Later, in 1991, werd het bedrijf omgedoopt tot Lucas Creativ. Sindsdien heeft het bedrijf 14 verschillende vestigingen, verdeeld over vijf verschillende provincies. Recent kreeg de winkel in Schoten een nieuwe bestemming in Merksem en blijkt de verandering een schot in de roos.

"IN BELGIË IS ER NOOD AAN EEN WHOLESALER"

Quantore is een groothandel van kantoorartikelen die vakhandels wil begeleiden en ontzorgen. Quantore en CEO Arnold Theuws vielen onlangs in de prijzen tijdens de European Office Product Awards. Arnold Theuws is 18 jaar in dienst bij Quantore, waarvan 10 jaar als CEO, en heeft tonnen ervaring binnen de wereld van de kantoorvakhandel. Hij laat zijn licht schijnen over de Belgische markt en de toekomstperspectieven van de kantoorvakbranche.


PAPYRUS WERKT AAN WINKEL MET PERSOONLIJK KARAKTER

Twaalf jaar terug stapte Steven Dermaut in het Papyrus verhaal van zijn broer Bert en samen hebben ze in Avelgem en Tielt twee identieke winkels. Steven wil een winkel creëren met een sterke persoonlijke touch. Dat door middel van goede communicatie, snelheid en een goed contact met de klant. Anderhalf jaar terug werd de winkel volledig heringericht en recent werden copy- en het printgedeelte sterk uitgebreid met enkele nieuwe machines. “Snelheid is voor ons heel erg belangrijk, en daarvoor zijn de nodige investeringen nodig", vindt Steven Dermaut.


“EEN SUCCESVOLLE HANDELAAR WEET WAT ER LEEFT BIJ ZIJN KLANTEN"

Na een eerste kennismaking wordt het al vrij snel duidelijk dat Jan Jansegers' dertig jaar ervaring in de sector hem een weelde aan verhalen en visie heeft opgeleverd.


ONPERSOONLIJK KARAKTER E-COMMERCE ZAL OP TERMIJN HOPELIJK VERVELEN

Net buiten het centrum van Diksmuide, op een invalsweg die de stad met Ieper verbindt, treft men Carp-Office aan. De zaak is er gevestigd sinds 2011, al bestaat ze ondertussen bijna dertig jaar. Door de jaren heen veranderde de winkel van Jan en Carmen Ryckewaert enkele malen van grootte en dus ook van locatie, maar bleef hij een vaste waarde in de regio. Zowel voor school- en kantoormateriaal als voor print- en drukwerk komen klanten uit de Westhoek naar de zaak.


“ALS JE GEEN GOEDE SERVICE BIEDT, DAN HEB JE GEEN LANGETERMIJNVISIE"

Kantoorservice met de puntjes op de i. Dat valt te lezen als je de website van IB Office opent. Voor Elke Byttebier en Miguel Impe, zaakvoerders van het bedrijf uit Kuurne, vat die slogan de reden van hun succes mooi samen. Het is het fundament van het bedrijf, dat in twintig jaar tijd uitgroeide tot een belangrijke speler in de regio. “Als je geen goede service biedt, dan moet je meegaan met de massa en de goedkoopste producten aanbieden", aldus Miguel Impe.