naar top
Menu
Logo Print

Adveo World omgetoverd tot Office Congres

Adveo lanceert bovendien nieuw merk Pergamy en gaat van start met Market Place

De ArtCube in Gent (België) werd op donderdag 12 en vrijdag 13 oktober bezocht door meer dan 300 specialisten van de kantoorbranche. Meer dan 60 leveranciers en een tiental keynotesprekers hadden zich goed voorbereid voor de twaalfde editie van Adveo World. Wat vroeger een traditionele beurs was, werd nu omgetoverd tot een Office Congres met inspirerende sprekers, een concept store en aantrekkelijke stands. Dit alles met als rode draad 'The Next Generation'. Alle standhouders namen vooraf deel aan een product pitch en dat wierp zijn vruchten af. Bic en Mitsubishi Pencil mochten naar huis gaan met de leveranciersaward, respectievelijk voor 'Best Overall Performance' en 'Best Logistics Performance'.

“HEEL WAT POSITIEVE REACTIES"

Ronny Van Rossem, managing director Adveo Benelux: “Adveo World Benelux 2017 was een event onder een nieuw gesternte, op een nieuwe locatie, met een nieuwe programma-invulling, waar we heel wat positieve reacties van onze klanten op mochten ontvangen. Het was ook de gelegenheid waar we samen met onze partners hebben kunnen bespreken hoe Adveo, dankzij zijn nieuwe strategie, zich aan het aanpassen is aan de veranderende marktomstandigheden. Hierbij gaan we steeds meer en nog duidelijker de eindklant centraal zetten in ons dagelijkse denken en de beslissingen die we nemen. Dit zorgt ervoor dat we samen met onze klanten de eindverbruiker nog beter zullen kunnen bedienen en van oplossingen voorzien, dankzij onze nieuwe categorieën, nieuwe merken, nieuwe diensten, nieuwe logistieke en IT-oplossingen. We waren dan ook heel blij met de vele positieve reacties van klanten en leveranciers, en kijken ernaar uit om dit nieuwe verhaal samen met hen vorm te geven."

THE NEXT GENERATION

Aan de hand van inspirerende infosessies werd de 'Next Generation'-klant belicht tijdens Adveo World. De CEO van Adveo, Jaime Carbó, kwam speciaal vanuit Madrid overgevlogen om de toekomstvisie van Adveo toe te lichten aan klanten en leveranciers. Prof. dr. Cor Molenaar had het dan weer over het veranderende klantengedrag en hoe hier als reseller en leverancier op in te spelen. Jody Duyck belichtte de 'Store of the Future' en Jan Vanthienen dompelde de resellers onder in een salestraining gericht op het werven van nieuwe klanten. In een ontbijtworkshop kregen geïnteresseerden tijdens een verrassende en interactieve workshop toelichting over het gebruik van sociale media binnen de kantoorbranche.

LEVERANCIERSAWARDS

Naar goede gewoonte werden ook de leveranciersawards uitgereikt tijdens Adveo World. Bic was dit jaar de winnaar in de categorie 'Best Overall Performance'. Mitsubishi Pencil nam de award voor 'Best Logistics Performance' mee naar huis.

PRIMEURS

Beursbezoekers kregen ook enkele primeurs. Ze maakten als eersten wereldwijd kennis met Adveo's nieuwste eigen merk 'Pergamy'. Daarnaast konden ze proeven van 'Mok a More'- koffie, een private label van Adveo dat in de Benelux nog niet verkocht wordt. Tot slot kregen ze een exclusieve preview van het assortiment van Campo Marzio en Delta Plus.

Adveo zet nieuw eigen merk in de markt

De Benelux kreeg op 12 oktober de wereldwijde primeur om Adveo's nieuwste private label bekend te maken. Pergamy staat voor een gegarandeerde kwaliteit die de bekende grote merken met gemak evenaart. Een aantrekkelijk design, een concurrentiële prijs en een breed assortiment zorgen voor een unieke, superieure ervaring. De naam en het logo van Pergamy verwijzen naar het woord 'perkament' en de stad Pergamos in Klein-Azië. Perkament staat symbool voor kwaliteit en het behoud van kennis. Pergamy is een eerbetoon aan wat meer dan tien eeuwen lang de drager van cultuur en beschaving is geweest. Het assortiment ligt vanaf januari 2018 in de winkel.

MARKET PLACE

Ten slotte kwamen de bezoekers als eersten alles te weten over de uitgebreide bestelmogelijkheden van Market Place, dat officieel op 15 november gelanceerd werd. “In deze snel veranderende markt is het belangrijk oor te hebben naar de wensen van de klant. De huidige en toekomstige generatie van klanten wil evolueren richting een onestopshopidee. De eerste stap werd hierin gezet door het aanbieden van longtail van twee van de huidige partnerleveranciers", aldus Ann Biebuyck, purchase & mrchandising director Adveo Benelux.

Meer dan 25.000 producten

Adveo biedt resellers voortaan een ruimer assortiment aan. De reseller heeft in één klik toegang tot meer dan 25.000 producten. De volledige catalogus van een aantal leveranciers wordt namelijk online opengesteld via het huidige bestelplatform van Adveo (AdveoNet). Specifieke producten die minder gevraagd worden, zijn dankzij Market Place ook binnen handbereik. Deze artikelen komen niet bij Adveo op stock, maar worden rechtstreeks van de leverancier bij de reseller geleverd. Er is geen minimaal orderbedrag en de prijzen zijn marktconform. De factuur ontvangt de dealer via Adveo. Exacompta en Fellowes bijten de spits af met respectievelijk 3.500 en 800 producten.

“Tijd besparen"

Erwin Snoeker, sales director Adveo Benelux: “Market Place zorgt ervoor dat onze dealer tijd bespaart. Hij vindt alle informatie over de aangesloten leveranciers op één plek en dat geeft optimaal gemak. Zo kan de dealer zich op de verkoop concentreren en is hij van heel wat zoekwerk verlost!"

“Op korte tijd ruim assortiment aanbieden"

Ann Biebuyck, purchase & merchandising director Benelux: “De eerste stenen zijn gelegd en de reacties zijn positief. Het is nu belangrijk aan te vullen met de juiste leveranciers. Dit zijn in een eerste fase leveranciers waarvan we al een kernassortiment in stock hebben, maar het hoeft daar niet toe beperkt te worden. Doelstelling is om hier op korte termijn een significante hoeveelheid artikelen mee aan te bieden. De behoefte daartoe blijkt duidelijk uit gesprekken met klanten en leveranciers. We zien dan ook met gezonde ambitie de toekomstige groei van Market Place voor Adveo Benelux tegemoet."

ADVEO WORLD

ADVEO WORLD

+3293810505
+3293810537